Basisschool St. Stefanus

Met trots presenteren we basisschool St. Stefanus waar we met een professioneel team basisonderwijs verzorgen op een unieke locatie: Wijnandsrade.

Ons onderwijs is gebaseerd op de volgende kernwaarden:
  • Veiligheid
  • Verbinding
  • Vertrouwen

Unitonderwijs: oog voor ieder kind
Basisschool St. Stefanus kent geen traditionele klaslokalen. Wij werken met 2 units (onderbouw: groep 1-2 en groep 3-4; bovenbouw: groep 5-6 en groep 7-8) van elk ongeveer 40 leerlingen. Kinderen van verschillende leeftijden en met verschillende talenten en eigenschappen werken samen. In elke unit werken leerkrachten én onderwijsassistenten nauw samen. De leerkracht geeft instructies aan een kleine groep leerlingen en speelt daarbij in op de onderwijsbehoefte van ieder kind. De andere leerlingen van de unit werken in een aparte, open ruimte aan hun week- en dagtaken. De onderwijsassistent begeleidt en coacht de leerlingen hierin.

St. Stefanus is de basisschool met misschien wel de meest idyllische ligging van alle scholen in Nederland: aan de overkant van een grote vijver tegenover de kerk van de Heilige Stephanus en het kasteel van Wijnandsrade.

Kom een kijkje nemen!
Wilt u meer weten over ons onderwijs, onze (buitenschoolse) activiteiten en bijvoorbeeld de mogelijkheden van voor-, tussen en naschoolse opvang? U bent van harte welkom! Maak een afspraak via info.stefanus@innovo.nl of bel 045 - 565 00 74.